Vreme Prestranek
Prestranek, SI
9:56 pop, 24 maja, 2025
6°C
pretežno oblačno
Wind: 7 Km/h
Pressure: 1019 mb
Visibility: 10 km
Sunrise: 5:23 am
Sunset: 8:37 pm

Krajevna skupnost Prestranek
Ulica padlih borcev 14
6258 Prestranek
Telefon: 05 7540200


Davčna številka: 34241264
Matična številka: 5029759000

Davčni zavezanci: Ne
TRR: IBAN SI56 0129 4645 0838 563
(BANKA SLOVENIJE LJUBLJANA)

Elektronski naslov:
info@prestranek.si

Urnik in uradne ure:
Po dogovoru.
Naročite se lahko na telefonski številki 05 754 02 00.

Zbor krajanov Krajevne skupnosti Prestranek 2024

Številka: 03/2025 Datum: 26. 2. 2025

Zbor krajanov Krajevne skupnosti Prestranek (19. 12. 2024) – zapisnik

Na vprašanja in pobude so odgovarjali:
• major Matjaž Slak, predstavnik Ministrstva za obrambo RS
• Igor Marentič, župan Občine Postojna
• Andrej Poljšak, podžupan Občine Postojna
• Martin Lenarčič, predsednik Krajevne skupnosti Prestranek

Avtocesta Postojna – Ilirska Bistrica
Prva variacija avtoceste – izbrana in predlagana iz strani Občine Postojna – župana Igorja Marentiča.
Predviden predor bo na lokaciji med gradom Prestranek in vasjo Selce. Nato se nadaljuje od vasi Selce do Kala. Do leta 2030 je načrtovana umestitve trase avtoceste, odkup zemljišč in izdelava projekta. Gradnja avtoceste je predvidena po letu 2030
Občane bomo obvestili o kartografskem gradivu umeščene avtoceste v naš prostor v prihodnjem mesecu (decembru 2024).
KS Prestranek je na seji izrazila nestrinjanje z avtocesto na območju naše krajevne skupnosti. Predlagamo traso od Divače do Ilirske Bistrice.
Dne 27. Junija 2022 smo izrazili naslednje mnenje glede umestitve avtoceste.
Člani krajevne skupnosti Prestranek s podporo Kulturno športnega društva Koče podajamo negativno mnenje za vse predloge, ki so na zahodnem delu od vasi Koče. Želimo si slišati utemeljitev, kaj je namen te avtoceste, ki bi potekala čez Pivško dolino. V primeru, da je namen avtoceste to, da blaži promet, ki poteka v turistični sezoni je naše mnenje da tako velika investicija ni potrebna, ker bi se lahko ublažili promet skozi naselja z obvoznicami mimo naselij. Menimo tudi, da bomo z avtocesto, kraje v katerih že tako ni veliko podjetništva in priložnosti za zaposlitve še bolj osiromašili, ker bo še več izobraženega kadra odšlo v osrednjeslovensko regijo. Z vzpostavitvijo avtoceste se bo tudi ustvaril koridor do pristanišča v Reki, ki bo zmanjšal pomen in investicijo v drugi tir.
Poleg vseh navedenih razlogov so najbolj moteči za kraj Koče naslednji razlogi:
Vas Koče je že sedaj močno obremenjena s hrupom, ki prihaja iz železnice (promet in nakladanje železa iz strani podjetja Odpad Pivka d.o.o.), industrijske cone in vojaškega vadišča Poček. Ves ta hrup prihaja iz vzhodne strani doline. Z avtocesto bi prihajal dodatni hrup in onesnaževanje še iz zahodne strani. S tem bi še dodatno povečali zdravstveno ogroženost prebivalcev in zaprli bivalni prostor vasi ter ga še dodatno degradirali v vseh pogledih.
Na zahodni strani, kjer potekajo trase so kmetijska zemljišča prve kvalitete (pašni prostori, njive in turistična ponudba konjeništva), ki zagotavljajo samooskrbo prebivalcev vasi. S tem bi degradirali zemljišča in z onesnaženjem dodatno zdravstveno ogrozili prebivalce.
Na robu gozda (zahodna stran vasi Koče) je veliko vodnih izvirov (predvsem ob deževju), ki dodatno skrbijo za vodnatost kmetijskih zemljišč in s tem izboljšujejo kvaliteto zemlje. Z avtocesto bi zaprli odtekanje vode iz gozda in s tem dodatno ogrozili višino podtalnice in kmetijska zemljišča.
Preko predvidene trase poteka glavni povezovalni koridor za zavarovane vrste (ris, volk, medved in ostala divjad) med Javornikom, Ravnikom, Vremščico in se nadaljuje do Nanosa ter ob robu gozda ima bivalni prostor tudi veliko ptic. Z avtocesto bi jim presekali glavno koridor. Tudi če bi vzpostavili podhode ali nadhode za živali bi še vedno nekaj živali lahko zašlo na avtocesto in s tem ogrozilo uporabnike avtoceste.
Želimo si, da bi pri ustvarjanju in spreminjanju bivalnega prostora sodelovali s prebivalci, ki živijo na območjih, kjer so predvidene gradnje tako kot to počnejo v razvitem svetu. Pozivamo vas, da pripravite srečanje z vsemi deležniki v katerem bomo poiskali skupno rešitev.

Vadbišče Poček
Predstavniki MORS so pripravili predstavitev dejavnosti vadbišča ter odgovarjali na vprašanja krajanov. V nadaljevanju je nekaj poudarkov predstavitve in odgovorov na vprašanja.
- MORS ima v Sloveniji na 13 lokacijah 55 vadbišč in strelišč
- pripravlja se aplikacija, kjer bodo informacije glede delovanja vadbišča Poček
Povezavo do aplikacije (QR kodo) bomo objavili na spletni strani www.prestranek.si ter Facebook strani KS Prestranek.
- na telefonski 080 12-56 so vse informacije kaj in kdaj se dogaja na vadbišču,
- na vadbišču je že zmanjšan obseg vaj in dejavnosti glede na prejšnja leta,
- večina usposabljanj se izvaja v tujini,
- sedaj so dve do tri večje, enotedenske vaje na leto,
- predstavnik MORSA je dejal, da vadbišče ne ogroža pitne vode. Glede na analize vode in tal svinec ni prisoten v vodi in tleh in izvaja se redni monitoring.

Vodovod za kraško-primorsko regijo
Načrtovana je izdelava povezovalnega vodovoda na območju notranjske, obalne in kraške regije, ki bi zagotavljal pitno vodo tudi obali v primeru, da umanjka njihov vodni vir. K projektu bo pristopilo 12 občin, ki bodo skupaj zagotovile 30 milijonov eurov, ostala sredstva bodo zagotovljena iz drugih virov (Republika Slovenija in Evropska sredstva). Postojna bi v tem okvirju pridobila dodaten vodohram in posodobljene cevovode.

Regionalna cesta Postojna - Pivka
Predvidena je izgradnja krožišč pri Škorenjčku in Binetu (križišče iz Žej). Predvideva se enopasovna krožišča, da bo poenostavljen promet. V primeru krožišča pri Škorenčku se bo zaprl uvoz-izvoz na ulico Ulico Ivana Vadnala, ki bo postala enosmerna. Prebivalci Ulice Ivana Vadnala si ne želijo zaprtja in glede na primer števila uvozov in izvozov iz krožišča v Pivki bi si želeli, da tudi tukaj ostane uvoz in izvoz. Z ohranitvijo uvoza in izvoza bo skrajšana pot in manj prometa po ulicah, ki gredo proti šoli ter v po Prestranku ter tudi manjša zmeda iz strani voznivkov. Izpostavljeno je bilo vprašanje glede zavijanja in vključevanja k novi hali Fluidmaster, ker ni zavijalnega pasu iz smeri Postojne. Sicer pa se glede na besede predstavnikov Občine Postojna ne pričakuje večjih težav v prometu kljub večjemu številu ljudi, ki bodo prihajali v industrijsko cono na Prestranku.

Industrijska cona Prestranek
Industrijska cona se bo še naprej širila in bo sprejemala nove dejavnosti. Stavba Fluidmaster je smotrno umeščena v prostor, gre za povsem okolju prijazno industrijo, ki ne povzroča nikakršnih izpustov ali hrupa. V tovarni bo zaposlenih 170 ljudi. Glede na nizko brezposelnost bomo težko zagotovili nov kader.
V kratkem se predvideva tudi gradnja stavbe Kolektorja v območju za avtopralnico. Ta industrija je prav tako okolju prijazna. Dodatno se pričakuje gradnja nove tovarne na zemljišču bivšega Javorja, ko bo šla parcela, ki je zdaj v lasti zasebnika v prodajo. Industrijska cona bo potekala vse do posestva Plana po desni strani magistralne ceste proti morju.
Občina trenutno nima podrobnejše vizije in kriterijev glede industrijske cone in se dogovarja z najrazličnejšimi interesenti. Želimo si da bi bila Krajevna skupnost bolj vključena v izbor podjetij, ki bodo lahko v industrijski coni Prestranek.

Kulturno športni center Prestranek
Kulturni športni center Prestranek ne bo prijavljen na razpis za gradnjo javnih stavb, ker KŠC Prestranek ob spremembi (sklep na seji KS Prestranek) še nima novega idejnega načrta in gradbenega dovoljenja.

Stanovanjska situacija v Prestranku
Na Prestranku niso predvidene novogradnje stanovanovanj, občani so predlagali možnost črpanja sredstev iz nacionalnega stanovanjskega sklada. Želimo si novih stanovanjskih kapacitet, ker v Prestranku je bil zadnji večji stanovanjski blok zgrajen v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. V Kočah je predvidenih 28 zazidalnih parcel.

Razno
Na Gradu Prestranek situacijo vezano na dovozne poti ni mogoče rešiti, saj so v lasti zasebnika in dokler ne bo iz vseh strani - stanovalci in lastnik zemljišča kjer so poti – prišlo do dogovora ne bo možnosti za ureditev poti. Občina Postojna je poskusila z mediacijo vendar ni bila uspešna.
Z občani se bo komuniciralo na temo umirjanja prometa na relaciji Rakitnik - Prestranek.

Predsednik Sveta krajevne skupnosti Prestranek:
Martin Lenarčič l. r.